23.11, 24.11 - Biuro Rekrutacji czynne w godz. 9:00-17:00
Studia podyplomowe z wczesnego wspomagania rozwoju są skierowane do osób zainteresowanych pracą z małymi dziećmi z niepełnosprawnościami oraz ich rodzinami. Program nauczania obejmuje zagadnienia z dziedziny pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, terapii osób z autyzmem oraz metod wczesnej interwencji i stymulacji rozwoju. Absolwenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do profesjonalnej pracy z małymi dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami i wsparcia ich rozwoju.
Realizowane tryby Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu:
Weekendowe (Zajęcia 100% online) to forma kształcenia, która pozwala na zdobycie wykształcenia lub podniesienie kwalifikacji zawodowych przez internet, bez konieczności uczestniczenia w zajęciach stacjonarnych. Oznacza to, że słuchacze mogą uczyć się w dowolnym miejscu, korzystając z platformy e-learningowej, na której znajdują się materiały dydaktyczne, nagrania z zajęć i zadania do wykonania. Studenci mają również możliwość kontaktu z wykładowcami i innymi studentami przez komunikatory.
Weekendowe (Zajęcia hybrydowe – łączone na Uczelni i online) to forma kształcenia, która łączy w sobie elementy nauki stacjonarnej i zdalnej. Oznacza to, że słuchacze mają możliwość uczestniczenia w zajęciach na terenie uczelni lub przez internet, w zależności od rodzaju zajęć i decyzji władz uczelni. Zazwyczaj wykłady dla dużej liczby studentów odbywają się w formie zdalnej, a ćwiczenia – w formie stacjonarnej.
Weekendowe (Zajęcia na Uczelni) to forma kształcenia, która polega na tym, że słuchacze uczestniczą w zajęciach w siedzibie uczelni, ale tylko w weekendy, czyli w soboty i niedziele. Zajęcia mogą obejmować wykłady i ćwiczenia, prowadzone przez wykładowców.
Celem studiów podyplomowych z wczesnego wspomagania rozwoju jest przygotowanie uczestników do profesjonalnej pracy z małymi dziećmi z niepełnosprawnościami oraz ich rodzinami. Program kształcenia skupia się na rozwijaniu umiejętności diagnozy i terapii dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności, jak również na zdobyciu wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki wczesnego dzieciństwa.
Studia podyplomowe z wczesnego wspomagania rozwoju są przeznaczone dla nauczycieli, pedagogów, terapeutów, opiekunów i innych specjalistów pracujących z małymi dziećmi z niepełnosprawnościami oraz dla osób zainteresowanych wsparciem rozwoju dzieci wczesnego dzieciństwa. Program studiów pozwala na zdobycie specjalistycznej wiedzy i praktycznych umiejętności potrzebnych do efektywnego wspomagania rozwoju dzieci z różnymi niepełnosprawnościami.
Wykładowcy to doświadczeni eksperci z dziedziny pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, terapii osób z niepełnosprawnościami oraz praktycy związani z wczesną interwencją i stymulacją rozwoju. Posiadają bogate doświadczenie w pracy z małymi dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami, co umożliwia studentom zdobycie wiedzy praktycznej, która ma zastosowanie w realnych sytuacjach zawodowych.
Absolwenci studiów podyplomowych z wczesnego wspomagania rozwoju będą posiadać wiedzę i umiejętności umożliwiające im profesjonalną pracę z małymi dziećmi z niepełnosprawnościami oraz ich rodzinami. Będą przygotowani do diagnozowania potrzeb edukacyjnych i terapeutycznych dzieci, projektowania i realizacji programów wspomagania rozwoju, jak również do pracy z dziećmi z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy